Jeg brænder for naturfagsundervisning og med de fire elementer i STEM, kan jeg se naturfag også sammen med matematik blive mere kompetencebaseret. En undervisning som bliver mere up-to-date.
Min første skridt på vejen til at undervise i naturfag var min uddannelse som bioanalytiker, hvor jeg lavede reagensglasbørn. Den viden jeg erhvervede mig her om fysiologi og genetik har jeg bragt med som lærer i naturfag. Jeg lægger vægt på at bringe virkeligheden ind i undervisningen. Jeg har snart undervist i naturfag og matematik i 20 år og har haft meget fokus på at udvikle min undervisning, så den opfylder den fællesfaglige undervisning med de fire kompetencer.
Senest har jeg taget en kandidat i STEM undervisning på Københavns Universitet. Det har givet mig kompetencer udi at kombinere naturfagene, inddrage fagligpraktiske elementer og få kompetencerne til at blive mere naturlige for eleverne, så eleverne bliver i stand til at handle ud fra den naturfaglige viden, de har opnået i undervisningen.
Med min baggrund kan jeg didaktisk gøre undervisningen autentisk, praktisk og relevant for eleverne med fokus på, at eleverne bliver naturfaglig dannede.